گروه اجتماعی: در پی مخالفت گروه‌های بیمه شده با روند تغییر اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی، احتمال خروج این سازمان از شمول ماده 17 قانون ساختار جامع رفاه وجود دارد.

حسینعلی ضیایی، مدیر عامل جدید سازمان تأمین اجتماعی، درباره مخالفت‌های پیش‌روی تغییر اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی گفت: در مورد تغییر اساسنامه سوءتفاهم هایی پیش آمده که با بررسی شرایط سعی در رفع آنها خواهیم دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه گردهم‌آیی سراسری مدیران خانواده وزارت رفاه و تأمین اجتماعی کشور به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌گفت،احتمال تلاش برای خروج سازمان متبوعش را از شمول ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه وتأمین اجتماعی رد نکرد.

او در پاسخ به این سؤال تنها به گفتن این‌ نکته که « تلاش‌هایی برای رفع مشکلات پیش رو انجام خواهیم داد.» بسنده کرد.

هفته‌های پیش زمزمه‌هایی پیرامون راضی کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خروج سازمان تأمین اجتماعی از الزامات قانون ساختار نظام جامع به گوش می‌رسید.

بر این اساس تلاش خواهد شد تا با جلب نظر نمایندگان مجلس تبصره یا ماده‌ واحده‌ای در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که بر اساس آن سازمان تأمین اجتماعی به روال سابق به کارش ادامه دهد.

پس از آن‌که کانون بازنشستگان تهران سازمان تأمین اجتماعی به صراحت مخالفتش را با تغییرات انجام شده در اساسنامه این سازمان اعلام کرد و با برکناری مددی از مدیریت عاملی این سازمان بحث بر سر اساسنامه همچنان ادامه دارد.

علی اکبرخبازها،رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی،در روزهای پایانی خرداد ماه مخالفتش را با تغییرات بوجود آمده در اساسنامه این سازمان اعلام کرد و این تغییرات را به ضرر مشترکین سازمان تامین اجتماعی قلمداد کرد.

او در کنفرانس خبری که به همین مناسبت با حضور نمایندگان شورای عالی کار برگزار شده ‌بود گفت:مسئولان متأسفانه به جای اجرای اصل 29 قانون اساسی برای بیمه و تأمین اجتماعی همگانی که بر تمام قو انین این حوزه ارجحیت دارد به سراغ اصل 17 قانون نظام جامع رفاه برای اصلاح اساسنامه تأمین اجتماعی رفته‌اند و سازمان به این بزرگی را به عنوان یک صندوق دولتی محسوب می‌کنند در حالی که این سازمان کاملا غیردولتی و بودجه‌اش از محل حق بیمه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خودش است و هیچ بودجه‌ای را از دولت دریافت نمی‌کند.

ناصربرهانی، رئیس کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار نیز با شرکت در این نشست تغییر اساسنامه را مغایر با منافع مشترکین آن عنوان کرد.

به نظر می‌رسد پس از این اظهار نظر صف‌آرایی میان دو گروه موافق و مخالف تغییرات آغاز شده است.

پس از روی کار آمدن ضیایی مذاکرات وارد دور جدیدی شد به این ترتیب تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی این تغییرات پیشنهاد شده است .یکی از کارهایی که بر عهده این کارگروه‌ها گذاشته شده گنجاندن تبصره‌ای در ماده 17 قانون نظام جامع است به قسمی که بر اساس آن سازمان تأمین اجتماعی از شمول این قانون مستثنی شود.

گفته می‌شود که سرپرستی این کارگروه‌ها بر عهده محمد بنائیان سفید معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی است.

کد خبر 26995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز